Gdyby nie Gothic Sequel i wyciek plików to nikt by o mnie nie usłyszał, czyli wywiad z Mistrzem Sueskim

O grupie odpowiedzialnej za spolszczenie i ukończenie dodatku do gry Gothic, który nigdy nie ujrzał światła dziennego, aż do 2017 roku w roboczej. O nieukończonej wersji opowiada Mistrz Sueski, głowa Gothic Sequel Entertainment. Jeśli nadal nie spotkałeś się z Gothic Sequel, bądź poszukujesz więcej informacji, to zapraszam ciebie do wywiadu. Wszelkie linki znajdziecie pod koniec tekstu.

PanGlack: Jak odkryłeś Gothic, skąd twoje zainteresowanie modami? Jak długo się tym zajmujesz?

Mistrz Sueski: Jak odkryłem Gothic? Za dzieciaka miałem taką płytę z niemieckiego czasopisma PC Action 03/2001 na której było pierwsze demo Gothica 1.04d, tak się zaczęla moja przygoda z Gothiciem. Później w 2006 roku dostałem w prezencie Gothica 1 pełną wersję i zacząłem się bardziej tym interesować.

PanGlack: A modyfikacje? Była to chęć rozwinięcia podstawowej gry, zajawka, czy też może namówił cię ktoś do tego?

Mistrz Sueski: Tu cię zaskoczę. Nie jestem modderem a jedyny projekt w jakim uczestniczę to moje dokończenie fabularne do Sequela. Wcześniej nie miałem z tym w ogóle styczności. Rok temu zaraz po moim wycieku plików Sequela, zebrałem ekipę i zaczęliśmy tworzyć spolszczenie do tej gry. Skończyliśmy je dopiero w maju 2018 roku i odrazu zabraliśmy się za dokończenie fabularne.

PanGlack: Czyli Sequel to twój debiut? Czułeś ekscytację gdy dowiedziałeś się, że istnieje kopia niedokończonego dodatku do Gothic 1? Szczerze, to ja się podjarałem, dość głośno się o tym zrobiło, a informacje dotarły nawet do mnie, mimo że nie należę do sceny Gothic od 2009 roku.

Mistrz Sueski: Gdyby nie Gothic Sequel i wyciek plików to nikt by o mnie nie usłyszał. Tak, czułem ekscytację, ponieważ o istnieniu Sequela dowiedziałem się dopiero w styczniu 2017 roku, kiedy Archon opublikował film w którym opowiada o tym niewydanym dodatku a także przedstawia fragmenty gameplaya z tego Sequela (wtedy jeszcze nikt oprócz ważnych osób w community gothica nie posiadał tych plików). Odrazu po obejrzeniu tego filmu pragnąłem zdobyć pliki tej gry. Sam Archon napisał, że nikomu tego nie udostępni więc kontaktowałem się z wieloma osobami, aby zdobyć więcej informacji na ten temat.

PanGlack: Jak wyglądała droga do pozyskania tych plików? Podobno sam dodatek miał jakiś Rosjanin i to od niego one wyciekły? Możesz powiedzieć coś więcej na ten temat?

Mistrz Sueski: Zdobywanie plików zajęło mi pół roku (Od stycznia do sierpnia 2017). W styczniu poznałem Psimka, który bardzo pomógł mi w zdobyciu Sequela, można powiedzieć, że razem udało nam się zdobyć te pliki. On teraz nagrywa ciekawostki z bety Gothica także zapraszam na jego kanał na YouTube, ale wracając… Sequela faktycznie posiadał Rosjanin z forum „World Of Players”, ale to nie od niego dostaliśmy pliki. Dodatek zdobyliśmy bardzo sprytnie od Niemców, niestety nie mogę zdradzić w jaki sposób to zrobiliśmy, ważne, że skutecznie.

PanGlack: Propos kolegów z zachodu… To prawda, że o pliki upomniała się sama PiranhaBytes, a także zabroniła ich rozprzestrzeniania?

Mistrz Sueski: Słyszałem takie plotki, że podobno zabronili MaGothowi udostępniać plików Sequela, ale nie mam pojęcia czy to jest prawda. W każdym razie nikt z Piranii się ze mną nigdy nie kontaktował w sprawie Sequela.

PanGlack: Dobrze, wspominałeś już o grupie odpowiedzialnej za spolszczenie i poprawki, której przewodniczysz. Skąd pomysł na nazwę, jak ona brzmi i kto należy do niej? Kto jest za co w niej odpowiedzialny?

Mistrz Sueski: Nazwa naszej grupy powstała zupełnie przypadkowo. Za czasów mojego „trollingu” na YouTube powstawały różne filmy prowokujące innych ludzi. W jednym z nich padł tekst „Banda Sueskiego Mistrza Która Was Ku**y Wyniszcza” i tak właśnie brzmi rozwinięcie skrótu BSMKWKW, który jest nazwą mojego imperium. Później stworzyłem nową, bardziej oficjalną nazwę mojej grupy – „Gothic Sequel Entertainment”. Do ekipy należy Zakker, który jest odpowiedzialny za skrypty, Ennek, który jest grafikiem 3D, a także LiberatorDesigns – nasz grafik 2D. Więcej informacji znajdziecie na mojej stronie internetowej.

PanGlack: Jestem pełen podziwu, za włożoną pracę w polską wersję dodatku. W imieniu wielu fanów tej gry mogę zbić piątkę i podziękować, ale wiem też, że to nie koniec i nadal pracujecie nad usprawnieniami dodatku. Czy macie już obraz tego kiedy dostaniemy finalną wersję?

Mistrz Sueski: Finalna wersja Sequela, zawierająca 4 pełne rozdziały została zapowiedziana przez nas na pierwszą połowę 2019 roku (jest jeszcze za wcześnie, żeby określić dokładną datę)

PanGlack: Z mojej strony to byłoby na tyle. Dzięki wielkie za poświęcony mi czas i odpowiedź na nurtujące mnie i rzeszę fanów Gothic pytania. Trzymam kciuki za dalszy rozwój spolszczenia.

Mistrz Sueski: Dzięki wielkie, pozdrawiam serdecznie!


Pomocne linki: Gothic Sequel Entertainment, Psimek.